اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

هیئت ثبات مالی اولین جلسه خود را برای سال 2024 برگزار می کند و طرح اجرای مفاد قانون تشکیل شورا را تصویب می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، هیئت مدیره شورای ثبات مالی، اولین جلسه سال 2024 خود را تحت ریاست محمد بن هادی الحسینی، وزیر امور مالی دولت، در ابوظبی برگزار کرد.

در این جلسه، اعضای هیئت مدیره شامل خالد محمد بالعمی، حاکم بانک مرکزی امارات، محمد علی الشرفاء الحمادی، رئیس هیئت مدیره هیئت اوراق بهادار و کالاها، احمد جاسم الزعابی، رئیس هیئت مدیره بورس ابوظبی بین‌المللی، فاضل العلی، رئیس هیئت مدیره مرجع دبی برای خدمات مالی، و یونس حاجی الخوری، معاون وزیر دارایی، و ابراهیم الزعابی، معاون حاکم بانک مرکزی در بخش سیاست پولی و ثبات مالی، حضور داشتند.

هیئت مدیره موضوعات مندرج در دستور کار جلسه و نحوه اجرای تصمیمات و دستورات صادره از سوی هیئت مدیره را بررسی کرد. همچنین طرح عملیاتی و ماتریس اجرای مفاد فرمان اتحادی شماره 13 سال 2023 در مورد تأسیس و سازماندهی شورای ثبات مالی و همچنین فهرست سایر مراجع ذی‌ربط در ثبات مالی کشور را تصویب کرد.

هیئت مدیره گزارش بانک مرکزی امارات در خصوص ثبات مالی داخلی و جهانی در سال 2023 را بررسی کرد. این گزارش قدرت نظام مالی امارات و توانایی آن در مقابله با چالش‌ها و حفظ ثبات را نشان داد. همچنین رشد و انعطاف‌پذیری محکم بخش بانکی با وجود بافرهای قوی حمایت از سرمایه، شرایط مناسب نقدینگی، بهبود در نسبت کیفیت دارایی‌ها و افزایش سودآوری را گزارش کرد.

بانک مرکزی همچنین ثبات مالی در سیستم‌های پرداخت کشور را از طریق اجرای ابتکارات اصلی در چارچوب استراتژی ملی سیستم‌های پرداخت تقویت کرده است.

هدف شورای ثبات مالی تقویت و حفاظت از ثبات مالی در سطح ملی، تسهیل همکاری بین مراجع نظارتی و سایر مراجع، شناسایی ریسک‌ها و ارائه توصیه‌ها برای کاهش ریسک‌های سیستمی که نظام مالی کشور ممکن است با آن مواجه شود، تقویت انضباط و اطمینان از مشارکت مؤثر و منظم آن در پایداری توسعه اقتصادی است.

محمد بن هادی الحسینی، وزیر امور مالی دولت، بر تلاش شورای ثبات مالی برای تحقق چشم‌انداز رهبری حکیم و هدایت‌های شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون رئیس جمهور و رئیس شورای ثبات مالی، در استحکام زیرساخت ثبات مالی کشور مطابق با بهترین استانداردهای جهانی تأکید کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا